Hoppa till innehåll

99,8 % av våldtäkterna begås av svenska män! Eller?

23 augusti, 2010

Etablissemangets världsbild skiljer sig många gånger ganska kraftigt från Sverigedemokraternas. Detta visade sig med all tydlighet då Karin Hübinette flikade in kommentarer i debatten mellan Jimmie Åkesson och Gudrun Schyman i söndagens Agenda.

Hübinette : Ni vill ju stoppa våldtäkter och  de flesta våldtäkter begås ju onekligen av svenska män i Sverige. Hur ska man förhindra dom tycker du?

Åkesson: Det som är viktigt att poängtera här är att överrepresentationen är enorm när det gäller invandrare och utlandsfödda. Vi kommer på onsdag att presentera en undersökning…

Hübinette : Fast jag är intresserad av att titta på totalen, jag tror att det är ca 99,8 %… Jag vill bara slutföra. Om man nu vill ta en kamp mot våldtäkter så är det ju så att en majoritet begås av svenska män, hur skall man komma åt det tycker du?

Jag sitter här i en stilla undran. Hur är det möjligt att Karin Hübinette tror att 99,8 % av alla våldtäkter i Sverige begås av svenska män? (med ”svenska män” utgår jag ifrån att hon menar etniska svenskar) Vidare, är det fler på SVT som lever i denna tro? Kan det kanske rent utav vara så att SVT serverar svenska folket en bild av landets tillstånd som är gravt missvisande? Sista frågeställningen var kanske att peka ut det självklara.

3 kommentarer leave one →
  1. En stillsam flanör permalink
    23 augusti, 2010 11:42

    Än mer okunnig än fåren själva,
    leder herden dem mot fördärvet.

  2. 23 augusti, 2010 22:56

    Förtroendet för SVT har varit i farozonen tidigare, detta borde definitivt sätta sista spiken i kistan.

  3. Erik permalink
    16 oktober, 2010 02:55

    Jag tror hon var på väg att säga att 99,8 % av invandrarna aldrig begår våldtäkt (vilket möjligen kan vara sant), men slutförde inte meningen utan tog upp en annan tråd. Slarvigt av henne.

    Däremot undrar jag om hon inte har fel i att en majoritet begås av svenska män.

Lämna en kommentar